Tijekom posljednja 2 desetljeća osobni digitalni uređaji razvili su se kako bi postali prijenosni, privlačni, lako dostupni, interaktivni i sveprisutni. Iako digitalni i društveni mediji djeci donose brojne dobrobiti, uključujući rano učenje, izloženost novim idejama i znanju te povećane prilike za društveni kontakt i podršku, nenadzirana i neprovjerena upotreba osobnih digitalnih uređaja može ostaviti i trajne negativne posljedice za fizičko i mentalno zdravlje.
Rizici takvih medija uključuju negativne zdravstvene učinke na spavanje, pozornost i učenje; veću učestalost pretilosti i depresije; izloženost netočnom, neprikladnom ili nesigurnom sadržaju i kontaktima i ugroženu privatnost i povjerljivost. Stoga je u promicanju zdravlja i blagostanja kod djece važno održavati odgovarajuću tjelesnu aktivnost, boravak na otvorenom, zdravu prehranu, dobru higijenu spavanja i njegujuće društveno okruženje.
Nadalje, posljednjih godina stručnjaci sve više napominju kako zdrav obiteljski plan korištenja medija – individualiziran za određeno dijete, tinejdžera ili obitelj – može identificirati odgovarajuću ravnotežu između vremena pred ekranom i vremena na internetu. Pritom je važno postaviti granice za pristup sadržaju, poticati kritičko razmišljanje i digitalnu pismenost primjerenu dobi te podržavati otvorenu obiteljsku komunikaciju i provedbu dosljednih pravila o korištenju medija.
Drugim riječima, zdrav balans između vremena provedenog na digitalnim uređajima i preostalog slobodnog vremena temelj je za primjeren razvoj djeteta u svijetu digitalnih medija, o čemu suvremeni roditelji svakako moraju voditi brigu.